Berikut adalah melihat bagaimana untuk memecahkan maklumat penting dalam bahagian strategi pemasaran pelan perniagaan menggunakan konsep pemasaran 4P.
Product / Produk :
Produk merujuk kepada sama ada produk fizikal atau perkhidmatan yang anda merancang untuk tawarkan. Beberapa kawasan produk yang perlu dimasukkan dalam seksyen ini adalah:
Produk merujuk kepada sama ada produk fizikal atau perkhidmatan yang anda merancang untuk tawarkan. Beberapa kawasan produk yang perlu dimasukkan dalam seksyen ini adalah:
- Jenama
- Produk atau perkhidmatan yang berkaitan
- Kefungsian
- Pembungkusan
- Kualiti
- Waranti / Jaminan
Promotion / Promosi :
Bahagian ini meliputi pelbagai aspek bagaimana anda merancang untuk memasarkan produk atau perkhidmatan anda. Kawasan anda akan perlu menangani termasuk:
Bahagian ini meliputi pelbagai aspek bagaimana anda merancang untuk memasarkan produk atau perkhidmatan anda. Kawasan anda akan perlu menangani termasuk:
- Pengiklanan
- Bajet pemasaran
- Strategi promosi
- Publisiti dan perhubungan awam
- Pasukan jualan
- Promosi jualan
No comments:
Post a Comment